Web Toolbar by Wibiya

And there are times when everything is a mess

Hei dudes! Idag är det ingen bra dag. När jag vaknade imorse bestämde jag mig för att sova en halvtimma till, så jag ställde om alarmet och somande om. Sen måste jag ha stängt av det i sömnen för när jag vaknade och tittade på klockan så var det halv tio. Så det var bara att sjukanmäla sig för att inte bli av med studiebidraget och vara hemma. Och resten av dagen har jag varit smådeppig så jag har inte fått något gjort, vilket gör mig ännu mer depp och stressad. Ond cirkel. Tänkte försöka ta mig i kragen och diska disken från i lördags. Sen tänker jag köpa sushi och titta på Grey's, världens bästa depphjälp. Jag hoppas att allt är superfint med er i alla fall! Superpuss så länge ♥

Gokart + fina vänner + mat + fetfest = kärlek




Igår var det äntligen time to fira Joss! Vi satte ribban för hela dagen och kvällen med gokart på förmiddagen/eftermiddagen/något mittemellan. Det ägde helt stört satans sjukt apmycket!!! Kalleman vann som vanligt................ Vi har planerat att köra en gång till innan vi tar studenten, och då ska han åka på däng så det skriker om det (eller ah, drömma kan man ju alltid göra i alla fall). På kvällen bjöd jag på middag och därefter tog vi oss in till Göta källare för fetfest. Och jefvlar vilket drag det blev. Vi dansade, skrattade och röjde tills dom stängde stället. Det var den bästa utgången jag gjort sen jag fyllde arton. Kännpådenni. Idag är jag död med stort D. Nu ska jag äta upp cheesecaken som Kalleman hade med sig igår och titta på Grey's. Over and out kidz.

Hon är en Olsson


Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år. Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade år.

HURRA - HURRA - HURRA!!! Idag fyller min fina vän och resekompanjon Joss 19 år. Hon böjade i samma klass som mig en bit in i ettan men vi lärde inte känna varandra förens hon en dag försiktigt frågade om hon fick sitta bredvid mig på en bänk i skolan. Sedan den dagen har vi praktiskt taget suttit ihop. Vi behöver inte längre fråga varandra om vi ska jobba tillsammans på grupparbeten och vi säger alltid "vi" även fast det bara handlar om en utav oss. Jag är nästan säker på att vi är några utav dom barnsligaste i hela skolan och att det finns några frågar sig vad fan vi håller på med ganska ofta. Varje gång vi ses utanför skolan planerar vi in en middag eller filmmys med en massa godis/kladdkaka/cola/osv bara för att mat är det bästa som finns. Med Joss behöver man inte vara rädd för att göra bort sig, för hon gör bort sig väldigt ofta själv och jag måste nog säga att det är en utav hennes bästa egenskaper, haha. Hon har ett skratt som kan smitta av sig på precis, exakt vem som helst. Hon är en vän för livet.

Som present från mig fick hon en fikafrukost iform av té och chokladmuffins på vägen till skolan imorse som en liten uppladdning inför kalaset på lördag. Då är vi ett gäng som först ska kötta gokart på dagen och på kvällen bjuder jag på välkomstdrinkar och middag, därefter ska vi svänga våra lurviga på någon nattklubb. Är så taggad så jag inte vet vart jag ska ta vägen!

Bloggtips - primms.blogg.se


I Amandas sockesöta blogg hittar man allt från fina foton till inspierande tips och outfits. Foto-kategorin är min favvokategori! Klicka här för att kika in på bloggen, den helt klart värt mer än både ett och två besök (:

Intressekoll

Med en enkel tulipan


God morgon mina fina! Hur mår ni? Jag sov så sjukt dåligt inatt så när klockan ringde imorse bestämde jag mig för att sjukanmäla mig och sova vidare. Så idag blir det en plugga hemma dag. Superskönt! Har en massa irriterande småuppgifter som måste bli klara idag. Urk. Efter pluggandet ska jag möta upp Joss och kötta en timmes Body Pump på gymmet. Lär vara halvdöd när jag kommer hem igen, heheh! Hoppas allt är superfint med er! (: Lots of love.

Make up stores Cover all mix


Jag har fått massor med frågor om vad jag tycker om Cover all mixen från Make up store så jag tänkte svara på det nu! (: (jag dissde videoinlägget, det var way to pinsamt för att få vara kvar!)

Jag har ofta problem med mörka ringar under ögonen och jag har testat flera olika concealers för att få bort dom, men utan något vidare resultat. Antingen har dem varit för tunna och inte täckt ordentligt eller så har dom försvunnit efter ett par timmar. Så när jag var på Kicks så bestämde jag mig för att testa Cover all mixen. Dels för att jag hört så otroligt mycket bra om den och dels för att några av mina kompisar använder sig utav det och är nöjda. Den kostar 275 kronor och jag måste säga att det sved lite i plånboken men det är ju lite så att man får det man betalar för. Testade den direkt när jag kom hem och blev helt såld direkt. Den täcker mina mörka ringar utan problem och den sitter där den ska hela dagen! Den är även en hejare på att täcka röda partier. Ett stort plus är att den är otroligt lättarbetad och dryg. Så den tar inte slut fort alls! Jag rekommenderar den helt klart till er som har funderat på att köpa den eller till er som vill ha en riktigt bra concealer. Jag kommer helt klart fortsätta köpa denna i framöver (:

+

♡ Den täcker mörka ringar och röda partier utan problem.
♡ Den är lättarbetad
♡ Den är väldigt dryg.
♡ Den sitter där den ska hela dagen.

-

♡ Enligt mig är den är lite väl dyr. Men som jag skrev: Man får det man betalar för.

Mitt betyg:
♡ ♡ ♡ ♡ ♡ / ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Happy times

När jag klickade mig in på blogg.se så möttes jag av detta Min dåliga dag blev helt plötsligt så mycket bättre! Jag vill passa på att hälsa alla nya läsare välkomna! Och jag hoppas att i alla fall några av er kommer kika in här fler gånger (: Idag börjar jag inte förens 14.05 (inställda lektioner is the shit ) så jag har passat på att ta sovmorgon och äta en stor, lång frukost. Love it! Nu ska jag börja packa väskan lite smått och göra mig klar! Hoppas att allt är fint med er fina. Massor med kärlek

Uppdatering av sminkväskan



Jag totalruttnade på mina alldeles för röda, dumma läppar för ett bra tag sedan så idag passade jag på att svänga in på Kicks på vägen hem. Stod där inne och testade olika nyanser på handryggen ett bra tag innan jag hittade en bra nyans. Passade på att köpa med mig en Cover all mix från Make up store också. Har hört så sjukt mycket bra om den så tänkte ge den en chans (: Upp till bevis, mina trötta zombieögon är ingen lätt match...

Försöker intala mig själv att det här är en belöning för att jag har lyckats komma i tid till skolan hela veckan för att inte få ångest för att jag har slängt iväg pengarna. Och jag hade ju faktiskt två rabattkuponger och två värdekuponger på tjugofem spänn var.............

Testar lite photo booth effekter bah


[Tja, läget?]

Idag har jag skrivit ett pissigt prov. "Förklara vad revalvering är?" "Vad är G8?" "Förklara tariffära och icke tariffära handelshinder"... ZzZZzzzzzzz..... Trots att jag och Joss körde panikpluggning 45 minuter innan provet så svarade vi på alla frågor (kanske därför vi svarade på alla frågor i och för sig) (om alla svar var rätt är ju en helt annan sak) (många parenteser här). Vi kände oss så nöjda att vi belönade oss med citroncheesecake och hasselnötslatte. Vi passade även på att diskutera reseplaner och prata om pinsamma reseminnen. Slutade med att vi satt på caféet i flera timmar och drog den klassiska "nämen det kanske är dags att börja dra sig hemåt" när vi insåg att det hade hunnit bli mörkt utanför fönstret. Värd belöning efter ett mindre värt prov! Nu ska jag ta och kolla till så att allt står rätt till på baksidan av ögonlocken. Imorgon är det fredag mina vänner, om någon har missat det. Var tog veckan vägen?

Glad, gladare, gladst, Sofie


[Bilder från Maspalomas Tabaiba Princess. Källa Fritidsresor]

Just nu flyger jag på stora, lätta, fluffiga moln. Igår bokade jag och Joss flyg med destination Gran Canaria!(!!!!). Vi kommer bo på centrala Maspalomas Tabaiba Princess. Jag har inte riktigt fattat att vi faktiskt ska åka än. Vi blir borta en vecka och under den tiden har vi bland annat planerat in delfinsafari, kamelsafari och dykning (+ en massa pool och strandhäng såklart). JAG ÄR SÅ SATANS ASTAGGAD!!! Det kommer bli så sjukt värt/kul/awesome/underbart/nice osv. Vet inte vad jag ska säga. JOSS, VI SKA ÅKA TILL GRAN CANARIA!!! Dör.

Fossingar


Halloj barn! Styrelsemötet gick hyffsat bra. Jag kände mig helt lost och hängde inte riktigt med på vad vi pratade om alla gånger. Men dom jag pratade med sa att det är så första mötet, att alla känt precis likadant när dom var rookies. Får hoppas att det är så och att jag börjar greppa alla punkter under de kommande mötena. Förutom mötet så hade ordföranden fixat med badtunna (det blev inget isvaksbadande med andra ord), bastu och en kanongod middag samma kväll som vi kom fram till Forsmark i fredags. Vi hade det supertrevligt enda in på småtimmarna. På lördagen stod mötet på schemat och trots att alla inte fått mer än fyra timmars sömn så lyckades vi få lite vettiga saker sagda. Känns kanonbra att få vara en del av SVERAgänget (:
Idag har jag tvättat och städat. Välbehövling med tankte på att den fyrbenta hårbollen fäller nått fruktansvärt. Men han är söt ändå :3 Nu ska jag fixa middag och sen tänker jag återförenas med soffan och Grey's. Lots of love ♡

Kunglig frukost och premiärmöte



[Yoghurt med hallon, blåbär och granatäpple + färskpressad juice ♡]

Hej kompisar! Jag är nyss hemkommen från Vårdcentralen och har precis ätit universums godaste frukost. Idag var jag tvungen att ta ledigt från skolan. Dels för att jag hade tid hos Vårdis men mest för att jag och resten av SVERA's styrelse ska till Forsmark i eftermiddag. Det är time för årets första styrelsemöte. Är pepp och lite smånervös! Det blir mitt premiärmöte som suppleant. Lär ju göra bort mig totalt som vanligt. Utöver mötet så ryktas det om att vi ska bada isvak. Jag har aldrig gjort det förut så jag är ASPEPP! Nu måste jag packa, duscha, städa och allt annat som jag skulle ha gjort för lääääänge sedan. Hoppas allt är kanonfint med er! P&K ♡

Lalalalalalalat dag


[Fluffemys har varit mysegosig heeeela dagen. Bebis<3]

Idag unnade Johanna och jag oss en sushilunch efter allt rockande igår. Första och godaste sushin i år (höh). Förutom att äta så har jag inte gjort så mycket annat idag. Jo, jag har sovit. Och ätit lite till. Nu ska jag... Äta tror jag. Sen sova. Igen. Produktiv dag (: Puss på er!

Instagram ♡




[Instagrampix, fiveseconds heter jag däär om ni vill followa. HAHAHA, råkade visst bli lite egobilder...]

Hej peepz! Har haft noll inspiration till bloggen senaste tiden, som ni säkert har märkt. Sedan sist vi hördes har det hunnit bli nytt år och hela faderullan. 2012. FöRsÖkEr AtT iNtE tÄnKa På AtT jOrDeN sKa Gå UnDeR. Är lite smånojig om jag ska vara ärlig.. Nåväääl. Jag spenderade mitt nyår tillsammans med Lisa och hennes pals. Vi började kvällen med middag hos en tjej (asgott vare!), sen tog vi oss vidare till el fezt. Vi dansade och hade kul fram tills två halv tre, sen lockade sängen. Kanonkul! Hittills har året varit fint och ikväll tänker jag låta det fortsätta på samma bana. Ikväll är det nämnligen 90-talskväll på Hellströms som gäller. Ska damma av ungdommen och rocka till Aqua och 'N sync. Kommer bli fett! Hoppas ni har haft en lika bra start på året som jag har haft och att ni hade ett fint nyår! Nu måste jag kleta på mig ansiktet vettni. Puss på er!
RSS 2.0