Web Toolbar by Wibiya

Christmas Eve ♡

Hej mina fina ♡ Jag har precis gjort mig klar och snart så ska jag, pappa och farmor ta oss ut för att fira farmor. Tanten fyller 90 bast idag, helt sjukt. Efter som hon bara fyller 90 en gång så tänkte jag passa på att låta henne åka med när jag övningskör. Må gud vara med oss! Men innan det tänkte jag visa er hur min julafton såg ut.



Pappa ville komma hemifrån ett tag och farmor ville fly undan uppvakning av grannarna så vi bestämde oss för att ta in på hotell. När vi kom hit möttes vi av en fint pyntad julgran, små tomtar och ett fint dekorerat pepparkakshus. Julstämning ♡

Efter Kalle Anka var det middagstime. Vi var de enda gästerna som valde att stanna kvar på hotellet under kvällen. Personalen var snälla och fixade ihop ett minijulbord enbart till oss med efterrätt och hela faderullan.

Mina fina ♡

Lite såhär såg min jul ut. Lite konstog men ändå så himla, himla fin! Jag hoppas ni fina hade en lika bra jul som jag hade!

God jul!

Tänkte bara önska er alla en rikigt God Jul! Hoppas ni får en kanondag och en riktigt mysig kväll! (: Lots of love <3


Lång sovmorgon + brakfrukost = bästa starten på lovet ♡

Idag ska det städas, tvättas, packas och fixas inför imorgon. Är det bara jag som inte riktigt har hajat att det faktiskt är julafton imorgon? Det kan kanske bero på att jag inte har känt av någon julstämning alls under hela december, men ändå. Vart tog tiden vägen lixom? Oavsett julstämning eller ej så ska det bli mys att få träffa farmor och pappa. Min lilla, lilla familj. Vi hänger nästan aldrig tillsammans nu för tiden, så det ser jag fram emot. Och så ser jag fram emot Kalle Anka förståss. Vad vore en jul utan Benjamin Syrsa, Tomtens verkstad & Kalle's, Musse's och Långben's husvagnssemester?

Äntligen jullov


Ä-n-t-l-i-g-e-n (!!!) är det jullov! Jag startade dagen med att försova mig i vanlig ordning. Kan ju inte bryta mönstret såhär sista dagen. Missade både en kille i min klass framträdande och lärarnas traditionella show, men kom precis i lagom tid till fikamyset med klassen. Alltid något. När jag kom hem insåg jag att jag faktiskt äntligen hade tid för lite bloggdesignande så satte mig direkt ner och började knåpa ihop en ny design. And woiala. Jag blev helnöjd (: God jul bloggen önskar Tomten! Nu: Chilla mer än aldrig förr (bara för att jag har tid)!

(bakgrunden kommer härifrån)

Grekisk sallad


Idag var det sista dagen med riktiga lektioner innan lovet. Eller ja, vi hade bara fika-och-önska-alla-god-jul-lektioner, men ändå. När jag kom hem var jag så sjukt mätt, så det fick bli en greksallads liknande middag (med överdrivet mycket fetaost<3). Hur gott som helst! Imorgon är det äntligen, äntligen avslutning och sen är det två veckors lov. Jag har aldrig längtat såhär mycket!

Mysdag



Idag har jag spenderat några timmar tillsammans med Johanna. Vi gled bland annat in på ANT och pratade tatueringpris, därefter satte vi oss på Café kladdkakan i Gamla stan och åt kladdkaka (såklart), pepparkakor och drack te och chailatte tills vi nästintill kunde rulla ut därifrån.




Livet <3



När vi pratat om allt som behövde pratas och fikat klart gav vi oss iväg mot Götgatsbacken. Jag tänkte kika på julklappar till mina palz men det gick inget vidare. Kom istället hem med en till mig själv.

Nu ska jag ratta ihop lite spagetti och köttfärssås. Sen ska jag ta en varmt bad innan jag bänkar mig framför Äntligen hemma. Puss på er!

Lite news sådär på eftermiddagskvisten


WOOOPAAAAA

Fluffemys



Morris, my man, har äntligen äntligen äntligen flyttat hit. Sedan i lördags har han haft fullt upp med att upptäcka alla nya gömställen, håra ner mina kläder, klösa in klösbrädan och sno bästa soffplatsen när han får läge. Han har även hunnit komma på i vilket skåp jag har gömt hans godisar och kattmyntan. Han sätter sig nämnligen nedanför skåpet och jamar för fulla muggar när jag går förbi. Han är så söt! Förutom att gosa med kattjäveln har jag hängt med Anncha, Tobbe och Sebbe hela helgen. Vi har bland annat invigt snöslasket och sladdat som om det inte fanns någon morgondag och glott på film (Dumma mig är utan tvekan universums bästa film). Idag startade jag dagen med lite näsblod och när jag klev utanför dörren såg jag att min jacka var täckt i pizzafläckar (något som för ett otränat öga skulle kunna liknas vid kattspya), det var bara att våga vägra vintern och dra på sig skinnjackan. Like a boss. Nu ska jag halsa i mig latten och äta middag, ikväll är det spinning som gäller. Bohja!

Idag är ingen vanlig dag för idag är det Baloos födelsedag

Ja må han leva, ja må han leva uti hundrade ååååår!
----------------------------------------------------------------
Idag fyller min kära pappa och teamchef Baloo 27 bast (enligt honom själv så stannade han vid den åldern), tänka sig vad tiden går fort. Om jag ska beskriva pappa med två ord plus en halv mening så låter det lite såhär: Retarded, bäst och en liten pojke i en stor mans kropp. Han är en såndär pappa som har kvar sitt tonårsbus-sinne och aldrig riktigt kommer växa upp. Jag ser honom som en ganska cool pappa som jag aldrig skäms över. Varför skämmas över sin bäste vän? Vi är ju trotts allt av samma skrot och korn. Grattis igen din gamle räv! Hoppas du skrapar fram fett med cash på trisslotterna!

Pastaälgar



Jag har precis ätit en sjukt god middag (kyckling + fetaost + pastaälgar från Ikea = Kanske inte låter revolutionerande men döööör vad gott det var) och ska snart titta på Du är vad du äter tror jag. Förutom middag, lite engelskaplugg och en PW så har det inte hänt så mycket skoj idag. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, så jag rundar av här haha Hoppas allt är fint med er kompisar! Massor med kärlek
RSS 2.0