Web Toolbar by Wibiya

Pimp my diary



1. Före 2.Efter.
Jag har uppgraderat min almanacka. Nu måste medge att den förra layouten kändes lite väl... 2009 (hahah). Jag är i alla fall nöjd med ett stort n!

Efter skolan så var det utvecklingssamtal som stod på schemat. Det gick bra. Vi kom fram till att jag kanske ska lägga om mitt schema och eventuellt ta bort några kurser. Men jag vet inte vad jag tycker om det, känns lite meninslöst om jag ska vara ärlig.

Nu ska jag och pappa åka och handla. Lite senare kommer Tim och Ludde hit och käkar middag vilket ska bli asnice! Efter middagen åker vi hem till Tim där jag hade tänkt spendera natten. Underbart! Hoppas allt är fint med er. Hej så länge

Birthday gifts


Ovan är allt som jag fick i födelsedagspresent (bortsett från objektivet och The sims 3:et såklart), kom på att jag glömt att visa er det :)

Hela dagen igår så hjälpte jag och Tim Ludde att packa och lyfta ut en massa flyttkartonger från hans gamla rum och lyfta in allt hos Tim. Ludde ska nämnligen bo hos Tim ett tag, vilket är asnice! Ni anar inte hur glad Tim är, haha!
Nu ska jag gå och göra mig klar. Idag ska jag spendera dagen med finaste Bella = Grymt! Vad vi hittar på har jag ingen aning om. Hoppas allt är fint med er! :) Pussen

Romme alpin





Bilderna är tagna med min digitalkamera, därav kvalitén.

Idag har jag åkt snowboard för första gången i livet. Der var helt sjukt svårt! Jag, Jossan och Kalle åkte upp till toppen och tanken var att vi skulle ha åkt ner, såklart. Men så blev inte., vi gick ner istället. Lyckat värre!

Nu har jag varit uppe sen halv fem imorse och jag är ruskigt trött (där av den lite smått osammanhängande texten), så nu ska jag gå och lägga mig! Sov gott finingar!

Nu taggar vi till!




Hey folks! Efter skolan idag så åkte jag och Jossan in till stan för bio och fika. Vi såg Farsan och jag kan verkligen rekomendera er att se den! Den var riktigt bra. Efter bion åkte vi hem till mig och nu sitter vi här och taggar galet inför Romme med skolan imorgon. How nice?!

Nu ska vi gå och göra oss klara och försöka få några timmars sömn innan klockan ringen vid halv fem i morgonbitti -.-'. Hoppas allt är fint med er och sorry för den dåliga uppdateringen! Har inte riktigt haft tid. Kärlek.

Sweet seventeen!



Imorse vaknade jag innan mamma och pappa kommit in och grattat mig och jag kände mig som ett barn när jag låg där i sängen och väntade, full av förväntan. Att fylla år är lika magiskt varje gång. I present fick jag The sims 3 och ett nytt objektiv. Jag är nöjd, nöjd, nöjd, mannen här är jätte nöjd...

Nu ska jag fortsätta städa. Ikväll kommer mina allra närmsta vänner över på middag, och då kan det inte absolut inte se ut som det gör nu! So, back to work. Hoppas allt är fint med er. Massor med kärlek.

Varning för ett extremt tråkigt inlägg!


Jag är helt off! De senaste dagarna har jag gått och lagt mig strax efter 21.00 och somnat bums, och det mina vänner, är inte likt mig. Jag är helt slutkörd, och jag vet inte varför! Därav uppdateringen.

Just nu är jag med min fining och vi ska snart krypa ner i sängen tillsammans med godispåsen och titta på Australia (om jag lyckas hålla mig vaken). Mysigt värre. Fast först ska jag snygga till lite på mitt rum. Imorgon fyller jag nämnligen år, och jag är taggad som bara den! Hoppas allt är fint med er! Puss

I want to get away, I wanna fly away



Jag har haft dödens huvudvärk istortsett hela dagen, och har fortfarande lite småont. Usch! Just nu sitter jag iklädd min nya mysdress som jag vann i Lindas julkalender och har precis tröstätit en hel chokladkaka. Fett värt! Nu ska jag bänka mig framför Svenska hollywoodfruar och tränga undan alla tankar på att jag borde plugga inför provet imorgon. Jag är ju faktiskt lite sjuk... Later.

Doris och Bettan



1. Bettan 2. Doris

Direkt efter middagen igår (som var gaalet god!) så satte jag och Tim igång med att fixa buren till våra ökenråttor. Vi fick ta över dom från hans bror igår och ingen är gladare än jag. Först hade jag tänkt att ta hand om dom själv men efter som jag har tre katter så fick jag inte. Så jag och Tim bestämde oss för att ta hand om dom tillsammans. Åh, jag är kär. I just love them, så galet söta!

Idag tänkte jag tillbringa sista lovdagen tillsammans med lite plugg och damsugaren. Hoppas allt är fint med er. Catcha later!

Vinterpromenad



Kameran fick följa med när jag och Tim gick på hundpromenad tidigare idag och här ovan är några av resultaten. Vart ganska många bilder, mest med tanke på att Pepsi the dog är så ruskigt söt!
Snart ska jag och Tim hoppa in i duschen och göra oss fina inför lite födelsedagsfirande ikväll. Hans pappa fyller nämnligen år idag. STORT GRATTIS! Så ikväll bjuds det på gooood middag och en massa trevligt folk. Det gillas skarpt! Latero.

Välkomna


Hej och välkomna till min lilla blogg.
Sofie heter jag och fyller 17 år om bara några dagar (den 13:de). Jag är en riktig motornörd och fullkomligt älskar allt som drivs av motorer. Jag och min kära pappa tävlar tillsammans i klassisk offshore, dvs. båtsport (för er som är intresserade så kan ni läsa mer här). Jag går i första ring och trivs som fisken i vattnet.

På fritiden tillbringar jag gärna tid med mina fina vänner och min pojkvän, shoppar, chillar, fotar, osv.

Kameran jag använder mig av är en Nikon D60 som jag fick på min 16 års dag. Den är guld värd och jag måste nog påstå att den är min allra käraste ägodel. Rekomenderas starkt till er som är på jakt efter en systemis.

Jag hoppas ni kommer tycka om bloggen och kika in igen :) Ha det bäst!
RSS 2.0