Web Toolbar by Wibiya

Home sweet home


Home sweet home. Efter att vi landade i Sverigeland i fredags så var det mösspåtagning för oss treor i skolan. Jag blev alldeles varm i magen när jag såg alla mina fina, fina vänner stå iklädda finkläder och studentmössor. Nu är det inte långt kvar. Jag har sagt det förut jag vet, men oj vad jag längtar.

Resan var grym även fast jag spenderade största delen av den på hotellrummet tillsammans med min idiotmage. Hade tänkt berätta lite om vad vi gjorde (vi besökte bland annat Auschwitz Birkenau) och visa lite bilder och så men jag glömde minneskortet till kameran i skolan. Så fixar ihop ett inlägg när jag fått alla bilder! (: Nu ska jag ta med mig mina love handles och dra ut på en PW. Hoppas allt är fint med er. Puss ♡

Fjorton timmar hemifrån

Hei barn! Just nu sitter jag på hotellrummet i Slovakien. Jag är här med några från klassen + min mentor och slutföra lite undersökningar and stuff till vårt projektarbete. Allt är nice och så förutom att jag har åkt på något som liknar magkatarr. Såfort jag äter så känns det som om någon vrider om magsäcken några varv. Har haft ont konstant sedan vi åkte från Arlanda i söndagsnatt (allt från jag-kan-leva-med-det-ont till gråt-ont). Har fått lite mediciner av min mentor så jag hoppas ontet försvinner. Precis just nu är mina rumskompisar och äter middag med dom slovakiska eleverna vi sammarbeter med här. Men inte jag. Jag sitter istället inlåst på rummet och drömmer om allt ätbart man kan tänka sig och försöker ignorera att magen gör ont. Men ja ä intä bitter jag änte. Eller jo. Det är jag visst. Så istället för att föra över en massa energi till er så bjussar jag på ett hysteriskt roligt hundklipp från yåtåb. Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Priceless :') Jag hoppas att ni mår bättre än vad jag gör i alla fall (: Vi hörs igen när jag kommer hem. Puss sålänge <3

[ dör x') ]

53 dagar



[Nu är det bara 53 dagar kvar tills min klass tar studenten. 53 dagar!!! Jag förstår inte var tiden tar vägen. Det känns som om det var igår jag styrde mina väldigt nervösa och förväntansfulla steg mot skolan för första gången. Och nu är det bara några få månader kvar tills vi äntligen får springa ut. Helt sjukt vad jag längtar!]

Det har varit full rulle hela veckan och därför har bloggen få lida lite. Just nu är det fullt ös medvetslös på samhällskunskapen och projektarbetet. På söndag åker nämnligen jag och några från klassen till Slovakien för att göra några sista undersökningar till vårt projektarbete. Så vi har en miljon grejer som måste vara klara innan vi åker. Men det är det värt, hoppas jag i alla fall! Ikväll tänker jag däremot släppa allt plugg och röja på fina fina fina Lisa's skiva. Så det så! Hoppas allt är grymt med er (: Puss!

Världens bästa måndag


När jag var på väg hem från skolan tidigare idag passade jag på att hämta ut den här godingen på posten. Har väntat och väntat på att få hem den. Nu kliar det i foto och redigeringsfingrarna vill jag lova! Förutom lite givet photoshopnördande har jag joggat en halvtimma (börjar faktiskt förstå charmen med att jogga nu. Underbart!) och njutit av kanonvädret som Sverige levererat idag. Sjukt grym start på veckan. Nu ska jag börja signa ut lite smått. Är dödens trött. Hoppas allt är super med er kidz! Puss.

Sista lovet



[Världens bästaste bästa. Död åt snön som sabbade crossplanerna igår.]

Nu är det bara några timmar kvar av min gymnasietids allra sista lov. Nu är det nära, nära tills vi springer ut och äntligen är fria. Jag kan inte vara mycket mer taggad. Idag har jag passat på att ta det lite extra piano och njuuuutit av mitt sista lov (om jag inte pluggar vidare dåra, men det lär ju inte hända på ett bra tag). Sen har jag gjort lite vanliga söndasgrejer såklart. Tror det här är mitt livs mest onödiga inlägg. Har lixom inget att komma med. HAHA. Meneee. Vi hörz kidz, för nu ska jag fortsätta chilla. Puss!

Designutlottning



Nu drar jag igång min första designutlottning till blogg.se och webblogg.se. Spännande. Det som ingår i designen är:

- Egna bilder i headern + egen profilbild.
- En presentationstext under profilbilden.
- Jag lägger in koden till din bloglovin-knapp.
- Högerklicksskydd.

Se designen live här.

Vill du vara med i utlottningen kommenterar du det här inlägget, glöm absolut inte en mailadress! Vinnaren dras på lördag runt 12 (:
Lycka till!

Avslutad! Vinnaren blev Helle! Stort grattis :)

Myskväll och stressdag



Hej kidz ♡
Igår svängde Joss över och gjorde mig sällskap. Vi gjorde pizza och fruktsallad och tänkte att "ikväll ska vi försöka äta lite nyttigare". Halv åtta kröp vi ihop på köksgolvet och hatade oss själva för att vi inte köpt någon choklad. Konstaterat och klart så drog vi på oss gympaskorna och sprang till Ica. Vi råkade komma hem med chokladen + två liter cola, sorbet och en film också. Ojdå. Gott var det och vi somande mättare än mättast i alla fall.

Imorse tog vi det lugnt och åt frukost och pratade om kärlek och andra djupa saker tills Joss kom på att hon skulle vaccineras. På en halvtimma hann vi både slänga i oss den sista bröskanten av frukosten, klä på oss, sminka oss, ringa ett x antal paniksamtal och rusa till bussen. Nu har vi båda fått den första dosen vaccin mot livmoderhalscanser. Efter allt flängande fram och tillbaka unnade vi oss en Ben & Jerrys fika. Himla gott!

Nu ska jag dra mina trötta ben mot det lokala sushistället. Ikväll är det 100& soffpotatisande som gäller. Hoppas allt är fint med er. Puss!

Kärleksté



Imorse tog jag sovmorgon och åt en lång, lång frukost. Åh vad jag älskar att ha lov! Nu ska jag dra på mig träningskläderna och dra mig ut på en powerwalk. Har längtat enda sedan jag klev ur sängen. Puss ♡

Påskislunch




Lite såhär såg det ut när lillfamiljen åt påsklunch tidigare idag. Är fortfarande så mätt att jag nästan rullar fram. Men åh vad mysigt vi hade. Just nu sitter jag och försöker övertala mig själv att styra stegen mot Ica och hyra film. Men är fruktansvärt trött och det är kallt ute. Så tror nog att det blir soffmys framför något dåligt tv-program istället. Kanske, kanske att jag tar tag i designen. Jag får seeeee. Hoppas ni får en fin kväll i alla fall (: Puss!

Back on track

Hej kidz! Här har det ekat tomt väldigt länge nu. Ingenting har synkat senaste tiden och skolan har varit pain in the ass så jag har helt enkelt inte orkat uppdatera och jag ville inte posta framhostade inlägg bara för att. Men nu har inspirationen till bloggen börjat krypa tillbaka lite smått, det har faktiskt börjat klia i bloggfingrarna! Hoppas, hoppas att det håller i sig!

Sen sist jag skrev har det hänt lite stuff. Bland annat så drog jag och Joss till Gran Canaria och levde livet i en vecka (åh, åh, åh vad jag vill tillbaka!!), klassen har styrt studentskiva, jag har fått hem min fina, fina studentmössa (nära nu) och så har både jag och bloggen har fyllt år. Har massor att catcha upp och massor av bilder att visa! Taggelitagg.

Nu ska jag göra mig redo för påsklunch med min lilla, lilla familj. Vi hörs snart igen fina ni! Hoppas ni mår kanonbra. Massor med kärlek.

Kan dela med mig av lite partyparty bilder från i fredags när Joss syster styrde fezt. Bästa kvällen på länge!






RSS 2.0