Web Toolbar by Wibiya

Vm F2/EM F4s Riddarfjärden



Det var som sagt VM deltävling för F2 och EM för F4s på Riddarfjärden här i Stockholm i helgen. Wow, WOW vilket ös det var! En F2 båt gör ungefär 100 knop vilket är cirkus 180 km/h och en F4s båt gör cirka 60 knop. Så ni kan ju tänka er hur peppad jag var (: Jag inledde helgen på fredagen som räddningsdykare. Som tur var hände det inget så jag slapp hoppa i och jobba, men det var nervigt vill jag lova. Under lördagen och söndagen fick jag ett nytt uppdrag som femte man och var därmed sjuksköterskans högra hand ombord på rescuebåten. Det var ganska lugnt under lördagen med endast en rundslagning, under söndagen var det desto mer att göra. En krach med två båtar inblandade och två rundslagningar. Som tur var skadade sig ingen allvarligt. När alla heat var körda och allt var klart hade the boss fixat så vi skulle få testa på att åka vattenskoter. Grymt bra avslutning på helgen!

Våra svenska förare gjorde riktigt bra ifrån sig hela hela bunten. Den regerande världsmästaren i F2, Erik Stark, visade åter igen vart skåpet ska stå och klev upp överst på prispallen tätt följt av Tommy Wahlsten på en andraplats. I F4s kammade den svenske föraren Tobias Söderling hem segern och är därmed Europamästare. Sjukt kul att se!

Tre ord som samanfattar den här helgen skulle kunna vara: sjuktjävlastörtrolig, heltunderbar och frukansvärtgivande. Ett stort tack till SVERAs Rescue Team1 för en kanonhelg och för förtoendet, skönare gäng är svårt att hitta! (och ett stort tack till snälla farbror doktorn som skrev ut penicillin till mig i fredags.) Kärlek ♡



RSS 2.0